ترانـه علیدوستی یک مـیلیون و ۳۰۰ هزار فالوور دارد

ترانـه علیدوستی یک مـیلیون و ۳۰۰ هزار فالوور دارد

اگر بخواهم او را با یکی از آثارش معرفی کنم کار سختی است؛ ستاره «شـهر زیبا» یـا «چهارشنبه سوری»

یـا «درباره الی» یـا «زندگی با چشمان بسته» یـا «انتهای خیـابان هشتم» یـا تئاتر «فنز» و … .

بازیگری کـه یک مـیلیون و ۳۰۰ هزار فالوور دارد

ترانـه علیدوستی، عکسی از کف پاهای ترانه علیدوستی ستاره درخشان و بی‌حاشیـه سینما و تئاتر است. عکسی از کف پاهای ترانه علیدوستی از روز اول با «من ترانـه ۱۵ سال دارم»،‌با آبرو و اعتبار این حرفه را شروع کرد؛ آبرو و اعتباری کـه تا امروز کـه سریـال محبوب «شـهرزاد» از او پخش مـی‌شود، ادامـه دارد. عکسی از کف پاهای ترانه علیدوستی این بار درون مجموعه گزارش‌های‌مان از صفحات اجتماعی ستارگان بـه سراغ اینستاگرام این بازیگر مشـهور و محبوب رفتیم که تا سرکی بـه آن چه بی‌واسطه با ما بـه اشتراک گذاشته بکشیم و سبک زندگی او را بر اساس صفحه اینستاگرامش بـه شما معرفی کنیم. مطمئن هستیم این ترانـه هنر ایران را که تا به حال از این زاویـه ندیده و نشنیده‌اید.

خانم بازیگر، عاشق هنر
ترانـه علیدوستی جزو ستارگان کم حرف و بی‌حاشیـه است. گفت‌وگوهای گزیده و به جایی دارد و کمتر از حواشی صحبت مـی‌کند اما نـه بـه آن معنی کـه زندگی خصوصی و علایقش را با دوست‌دارانش درون مـیان نگذارد. او سال‌ها وبلاگ معروفی داشت کـه دست نوشته‌هایش را درون آن منتشر مـی‌کرد، بعد هم این وبلاگ بـه سایتی بـه همان نام، «Spotlight»، منتقل شد. اما از حدود دو سال و سه ماه پیش، یعنی دقیقا ۱۰۷ هفته قبل، او صفحه‌ای درون اینستاگرام بـه راه انداخت و نوشتن درون هر جای دیگری را متوقف کرد. خانم بازیگر درون این مدت ۲۱۵ پست را با یک مـیلیون و سیصد هزار نفری کـه دنبالش مـی‌کنند بـه اشتراک گذاشته است.

اولین عخانم علیدوستی درون اینستاگرام، تصویری صحنـه فیلم مشـهور «درباره الی» درون کنار اصغر فرهادی و مانی حقیقی، پشت بـه دریـاست. ترانـه خانم از همان روز اول که تا به امروز بیشتر از هر چیزی عکس‌های کاری یـا حضور درون مراسم‌و مجالس سینمایی را بـه اشتراک ‌گذاشته است. تئاتر «مانیفست چو»، فیلم «کنعان»، نشست خبری فیلم «پذیرایی ساده» درون جشنواره برلین، پشت صحنـه فیلم «آسمان زرد کم عمق» با صابر ابر پشت وانت، باز هم پشت وانت با سعید چنگیزیـان درون پشت صحنـه «پذیرایی ساده»،‌با حامد بهداد درون حال تمرین درون پشت صحنـه «زندگی با چشمان بسته»، جشنواره فیلم ویتنام، پشت صحنـه «چهارشنبه سوری» وقتی از خستگی گوشـه‌ای تکیـه داده و خوابش، ۱۰‌ها ع صحنـه سریـال «شـهرزاد» و … . درون تک‌تک این عکس‌ها این ستاره محبوب سرحال و شاداب و پرانرژی است. لازم نیست روانشناس خبره یـا آدم پیر و دنیـا دیده‌ای باشید که تا بفهمـید او عاشق کارش هست و از لحظه لحظه آن لذت مـی‌برد چرا کـه این عشق درون تک تک اجزای صورتش مشخص است، درون برق چشمان و خنده لب‌ها. او با همـین عشق و اعتقاد پشت تمام کارهایش تمام قد، از مرحله تولید که تا جشنواره‌ها و اکران، مـی‌ایستد.

خانواده فوتبالیست‌ها
فکر کنم دیگر همـه علاقه‌مندان ترانـه علیدوستی مـی‌دانند او حمـید علیدوستی، از افتخارات فوتبال کشورمان است. اما دنیـای حمـیدخان علیدوستی تنـها بـه فوتبال ختم نمـی‌شود او کـه فارغ‌التحصیل رشته الکترونیک و مخابرات بود از همان جوانی علاقه شدید بـه سینما، کتاب و موسیقی داشته و در خانواده‌ای علاقه‌مند بـه فرهنگ و هنر بزرگ شده است. او ۱۰ سال پیش تنـها برادرش را درون یک حادثه از دست داد. ترانـه عکس‌هایی از خانواده‌اش درون صفحه اینستاگرامش منتشر کرده. تصویری سیـاه و سفیدی از مادر و ‌ها یکی از این عکس‌ها است. او عسیـاه و سفید هم از کودکی پدر گذاشته و عدیگری از چند ماهگی خودش. اما ظاهرا مادر ترانـه چندان مـیانـه‌ای بـه حضور درون مقابل دوربین‌و شـهرت ندارد. عپدر درون برنامـه‌ای درون شبکه ورزش، کنار پدر درون پشت صحنـه «استراحت مطلق»، درون حال تمرین با تیم ملی نوجوانان درون مقام سرمربی و … .

ازدواج و بچه‌دار شدن نگاه ترانـه بـه پدر را بـه مرحله‌ای از درک و بلوغ رسانده است: عکسی از کف پاهای ترانه علیدوستی «پدرم این تکه روزنامـه رو الان پیدا کرد. از اون جایى کـه عکس‌هاى کودکیم بى‌نـهایت شبیـه م هستن، این بار دیدن این صحنـه یک جور دیگه منقلبم کرد. حالا کـه هر روز شاهد لحظه‌هاى عاطفى بى‌مانندى بین حنا و پدرش هستم، تازه مـیفهمم روزهایى کـه خاطره‌ى من ازشون خیلى کمرنگه، براى من، و براى بابام، چطورى بودن. دوستت دارم بابا.»

حنا ی درون سینما
ترانـه بعد از تولد حنا، عکس‌های زیبایی با پست‌های زیباتر از فرزندش گذاشت. اولین این پست‌ها عکسی از پاهای کوچولوی حنا خانم بود کـه کنار آن نوشته بود: «چشمم کف پات». حنا خانم از همان روزهای اول با سینما بُر خورد. چند ماه بیشتر نداشت کـه با مادر بـه جشنواره «وزول» رفت. جایی کـه ترانـه علیدوستی جزو هیـات داوران آن دوره بود.

حنا درون این جشنواره بـه اندازه ستاره‌های سینما درخشید و عاو درون حالی کـه مادر روی دست بلندش کرده بود بـه صفحات اول روزنامـه‌ها رسید. کوچک‌تر کـه بود دست و پای کپلش از گوشـه و کنار عکس‌های مادر سر درون مـی‌آورد و وقتی کنار عکیک تولد سی سالگی ترانـه قرار مـی‌گرفت، دیگر سخت بود تشخیص بدهی کدام را حتما خورد. یک سال، یک سال و نیمـی کـه از تولد حنا خانم گذشت ترانـه بـه کار برگشت و اولین عکسش پشت مـیز گریم را منتشر کرد. ترانـه خانم سر فیلم «مادر قلب اتمـی» کـه بود اولین «روز مادر» عمرش را  همراه گروه تولید جشن گرفت. عاشقانـه ترانـه و ش بیش از این حرف‌هاست؛ کش را درون آغوش مـی‌گیرد و مـی‌گوید: «من از آن روز کـه در بند توام آزادم» یـا «کاش مـی‌شد بذارمشنون لواش بخورمش راحت شم از این عشق». زیباترین لحظات ترانـه خانم با فرشته کوچکش وقتی مـی‌گذرد گه او را بـه پارک مـی‌برد یـا از بازی ‌هایش عمـی‌گیرد. حنا خانم گاهی هم با مادر سر صحنـه مـی‌رود و همکاران مادر با او عیـادگاری مـی‌گیرند.

دوستانی بهتر از آب روان
کم‌کم پای دوستی‌ها و رفاقت‌ها هم بـه مـیان آمد. اولین عرفیقانـه‌ای کـه منتشر کرد او را دست درون گردن یکی از دوستان صمـیمـی‌اش نشان مـی‌دهد؛ دوستی کـه شما هم خوب مـی‌شناسید؛ سحر دولتشاهی یکی از دوستان صمـیمـی و نزدیک ترانـه هست که سال‌هاست با او معاشرت دوستانـه و خانوادگی دارد. دوستی آنـها حتی بـه قبل از ورود سحر بـه دنیـای بازیگری باز مـی‌گردد. این عبه شب عیدی درون مـیدان تجریش برمـی‌گردد. خب تعجبی ندارد کـه صابر ابر هم از دوستان خانم علیدوستی باشد چون از قدیم گفتند دوستان شبیـه هم هستند و اگر مـی‌خواهیی را بشناسی بـه دوستان او نگاه کن! گزیده‌کاری، ذوق و سواد هنری، کیفیت بازی و … از نقاط مشترک این دو دوست هست که از علایق مشترکی مثل کتاب و ادبیـات و هنر مـی‌آید. البته حتما خانم علیدوستی دوستان دیگر هم دارند کـه هنوز فرصتی نشده از آنـها درون اینستاگرامش صحبتی کند و عکسی بـه یـادگار بگذارد.

چی مـی‌پوشد؟!
ترانـه علیدوستی زنی ظریف و کشیده هست و معمولا بسیـار ساده اما شیک لباس مـی‌پوشد. لباس‌های او با وقار و متانت رفتارش هم‌خوانی دارد و هیچ وقت نمـی‌توانید او را با ظاهری عجیب و غریب کـه جلب توجه کند، ببینید. شخصیت، رفتار و هوش اوست کـه نگاه‌ها را بـه سمت این بازیگر جلب مـی‌کند. البته کـه او باسلیقه هست و بـه آرایش و لباس خود توجه دارد. او اهل زیورآلات و طلا و جواهر هم هست و جز حلقه ازدواج از انگشتر یـا گوشواره‌ای و … هم استفاده مـی کند. این روزها هم کـه در مراسم‌های سریـال «شـهرزاد» گردنبند «مرغ آمـین» زیبای شـهرزاد را بـه گردن مـی‌اندازد. اما درون آنـها هم باز بـه اصل «زیبایی درون سادگی است» وفادار مانده. گوشی موبایل طلایی خانم علیدوستی از برند آیفون هست و بـه نظر مـی‌رسد او هم از طرفداران اپل و استیو جابز خدا بیـامرز است.

«خعلی خعلی لذیذ»
درست هست لاغر و خوش اندام هست اما این باعث نشده درون خورد و خوراک کج سلیقه باشد، ترانـه خانم اهل غذای خوش خوراک و لذیذ مثل کباب است. او بـه ندرت عکسی از رستوران یـا غذاها و خوراکی‌های مورد علاقه‌اش منتشر مـی‌کند. غذاخورى گامار (با هنرمندى صاحب آشپزش معروف بـه موسیو) از رستوران‌های مورد علاقه خانم بازیگر هست که درون توصیف آن مـی‌گوید: «غذاى بى‌شیله پیله و ساده و خوش قیمت، گوشت خیلى تازه، خعلى خعلى لذیذ و عزیز! 

او کلا از طرفداران پر و پا قرص غذاهای سنتی ایرانی خودمان است؛ مـیرزاقاسمـی یکی از این غذاهاست. انواع خورشت‌ها، انواع ته‌چین، سالاد شیرازی و سبزی خوردن و … بین عکس‌های خانم بازیگر خودنمایی هوس‌انگیزی مـی‌کنند. بامزه هست تنـها چیزی کـه او درون صفحه‌اش بـه جز فیلم‌هایش تبلیغ مـی‌کند، رستوران‌های محبوبش است. او از طرفداران رستوران «خانـه» سام درخشانی هست چون بـه قول خودش: «غذاش شبیـه غذای ‌هاست». دنت درون طمع‌های مختلف هم جزو خوراکی‌های محبوب خانم بازیگر است.

این زندگی روزمره دوست داشتنیِ لعنتی
ترانـه علیدوستی از همان زمان کـه وبلاگ‌نویسی را تجربه مـی‌کرد بـه زندگی روزمره و پدیده‌های اجتماعی و انسانی توجه داشت. نگاهی کـه در پست‌های اینستاگرامش نیز ادامـه پیدا کرد. جایی کـه مثلا عجرثقیلی را کـه تا پشت پنجره خانـه آمده، منتشر مـی‌کند و با طنز مـی‌نویسند: «بفرما تو». تصویری دیگر از حوض عمارت باغ فردوس: «عمارت باغ فردوس، موزه سینما. رنگ آبى و تازه‌ى این حوض را درون روز افتتاح موزه خوب یـادم هست. من، آقاى انتظامى، آقاى خاتمى… هجده سالم بود.»

او نگاه تیزبینی بـه جهان پیرامون خود دارد و از پدپده‌های قابل تامل اطرافش عمـی‌گیرد و آن عکس‌ها را بـه اشتراک مـی گذارد. متن اکثر این پست‌ها با طنز شیرینی همراه هست حتی اگر منتقدانـه باشد. خانم علیدوستی البته کلا صریح و بی‌رودربایستی هست و اگر فکر کند حرفی را حتما بزند حتما مـی‌زند. یک بار او درون نقد یک پیـامک تبلیغ جارو برقی کـه در ابتدای آن نوشته شده بود «فقط خانم‌ها بخوانند» مطلب انتقادی منتشر کرد و باز درون پاسخ کامنت‌هایی کـه با توهین او را فمـینیست خوانده بود، بلندترین پست اینستاگرامش را منتشر کرد و درباره معنی درست فمـینیست و حقوق زنان صحبت کرد. از این دست پست‌ها درون صفحه این هنرمند شناخته شده کم نیست. او گه‌گاه مطالبی درون واکنش یـا نقد اتفاقات جامعه هنری و سینما درون صفحه شخصی‌اش منتشر مـی کند.

در این صفحه از این چیزها خبری نیست
در این صفحه از پست‌های روانشناسی، جملات الهام‌بخش، اظهار نظر درباره رویدادها و حوادث سیـاسی و اجتماعی جهانی، تبلیغات برندها، ورزش، باشگاه، مزون و آرایشگاه و این دست مسائل اثری نیست. او همـینطور هیچ عکسی از همسرش، علی منصور، منتشر نکرده است. همـینطور که تا آنجا کـه ممکن هست از زندگی خصوصی‌اش، دوستان، فامـیل، مـهمانی، دورهمـی و … تصویر و پستی بـه اشتراک نگذاشته است.

 از اینـها زیـاد داریم…
بیشترین تصویری کـه او به منظور طرفدارانش بـه اشتراک گذاشته هست تصویر صورت خودش هست که یـا عکاسی شده و یـا سلفی گرفته است. این تصاویر درون جاهای مختلف گرفته شده‌اند. مثلا سالن تاریک تئاتر! یکی از نقاط تمایز ترانـه علیدوستی بـه بسیـاری از بازیگران توانایی او درون نوشتن است. از او آثاری بـه عنوان مترجم منتشر شده هست و تجربه یـادداشت و نقد‌نویسی به منظور نشریـات معتبری مثل روزنامـه شرق را هم دارد. اما بـه نظر مـی‌آید تسلط او درون نوشتن از عشق او بـه مطالعه سرچشمـه مـی‌گیرد. ترانـه یک کتاب‌خوان، ‌فیلم‌بین و تئاتربین حرفه‌ای هست و با همـه این‌ها از کودکی بزرگ شده است. به منظور همـین صفحه اینستاگرام او علاوه بر عکس‌های دیدنی پر از حرف‌های نرم و خواندنی است. او البته کلا از عاشقان هنر هست و بـه هنرهایی مثل عکاسی هم دقت و توجه دارد.  درون صفحه خانم علیدوستی انسانیت موج مـی‌زند. او نـه تنـها دغدغه مسائل اجتماعی را دارد بلکه عاشق هر چیز معصوم و بی‌گناهی درون دنیـاست از کودکان که تا حیوانات. او همچنین بـه بزرگان و اساتید حرفه خود احترام مـی‌گذارد و برای آنـها هم پست‌های قدرشناسانـه‌و پر مـهری مـی‌گذارد.

The post ترانـه علیدوستی یک مـیلیون و ۳۰۰ هزار فالوور دارد appeared first on دانلود آهنگ جدید | نبض موزیک.

برچسب ها :




[ترانـه علیدوستی بی حجاب | آبتین دانلود|دانلود فیلم|دانلود آهنگ عکسی از کف پاهای ترانه علیدوستی]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Wed, 18 Jul 2018 04:44:00 +0000